9 Nisan 2014 Çarşamba

Ayaklı Reklam Logoları

Reklamların tüketici davranışları üzerindeki etkisini; kendimi, reklam geçişleri arasında en az üç farklı markadan ürün almaya şartlarken bulduğumda, daha net görebildim. Ama az sonra vereceğim örnekler, markaların bazı insanların hayatında çok daha fazla anlam taşıdığını gösteriyor. Ömür boyu onlarla kalacak kadar!

Dövme, günümüzde, özellikle hippi dönemlerinden sonra neredeyse herkeste görebileceğimiz bir aksesuar belki de. Hatta cesaret edebilsem ben bile yaptırmak isterim; belki bir tarih, belki bir yazı, belki bir figür. Ama figür demişken elbette, hayatımda önem taşıyan bir şey olsun isterim.

Bunun önemini büyük markalar kavramış olacaklar, öyle değişik pazarlama yöntemleri ve reklamlar kullanıyorlar ki, insanların hayatındaki figür, onların logosu oluyor. Çok çılgın değil mi? İşte bu fanlar, sanki birer ayaklı reklam logoları gibi etrafta dolanıp, dövmelerini gururla gösteriyorlar. Hem de bedavaya iyi mi? Valla reklamlara harcanan milyon dolarlara acımışsınızdır; bu şimdi en ucuz ama en fiyakalı reklam değil de nedir?

İşte o dövmelerden bazı örnekler:

1.       Google             

                                                                          
2. Apple


3. Harley Davidson


4. Romney Kampanyası


Evet, siyasi kampanya logosu bile insanların suratında bir dövme olarak ölümsüzleşebiliyor. Peki, bu derece marka fanatiği olmak bizi nereye götürüyor? Tüm o kapitalizmin kölesi muhabbetini bir kenara bırakalım ve oturup düşünelim. Bu, küçük bir olay gibi gözükebilir çoğu kişiye, ama biraz derine inildiğinde aslında büyük şirketlerin bu tarz olaylardan milyonlar kazandığını biliyor muydunuz? Nöropazarlama burada devreye giriyor; tüketicilerin alışveriş yaptıkları esnada en çok neye odaklandıkları, o markayı seçme nedenleri, bağımlılıkları araştırılıyor. Çoğu zaman tüketim kararları bilindik nedenlere değil de, marka bağımlılığı yaratan nedenlere dayandırılıyor. 


Araştırmalarda birden çok neden bizi satın almaya yönlendiriyor; ancak en çok etkili olanlar bana göre orijinal ve akılda kalıcı reklamlar. Bu nedenle özellikle gerilla pazarlama teknikleri tüketiciler üstünde inanılmaz etki bırakıyor. Bu tarz reklam logosu dövmeli insanların sokakta dolaştığını düşünün, neredeyse herkes dönüp bakar. Ve evet, belki o an sadece gülüp geçecek o insanlar ama o logolar bilinçaltlarına o anda işlenmiş olacak. Sonra neden birden hiç aklınızda yokken, altınızda BMW’niz, canınız buz gibi bir Pepsi çekerken, İkea’ya gittiğinizi sorgulamayın. Benden söylemesi J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder