11 Nisan 2014 Cuma

Markaları Anlayamazsınız! :)

Her şey bu küçük çocuğun videosunun 59saniye.com'a yüklenmesiyle başladı. Sonra Facebook, Twitter her yerde küçük Kaan'ı görmeye başladık. Peki nasıl oldu da bu kadar kısa sürede paylaşımlar birbirini kovaladı ve "Anlayamasın" anneanneme kadar ulaştı?



Well everything started when this little kid's video dropped in 59saniye.com. After that Facebook, Twitter and simply everywhere, we could see little Kaan. But how did this go viral in such a little time that my grandma even made joke about it?

Neyse işin geyiği aylar önce bitti o kısma zaten hiç girmiyorum ama birazdan görecekleriniz işin viralden de öteye gittiğini gösteriyor. Çünkü işin geyiğini sadece insanlar değil, şirketler de yaptı. Aşağıda örneklerini görebilirsiniz. İşte karşınızda gerçek zamanlı pazarlama!

Anyways i'm not going to make any other joke about this thing, which is being made several times months ago. But the thing is you'll see that tthis thing went much bigger than a viral thing. Because not only these people made jokes about it, also companies did. You can see examples below about it. Here's ladies and gentleman a Real Time Marketing!












9 Nisan 2014 Çarşamba

Ayaklı Reklam Logoları

Reklamların tüketici davranışları üzerindeki etkisini; kendimi, reklam geçişleri arasında en az üç farklı markadan ürün almaya şartlarken bulduğumda, daha net görebildim. Ama az sonra vereceğim örnekler, markaların bazı insanların hayatında çok daha fazla anlam taşıdığını gösteriyor. Ömür boyu onlarla kalacak kadar!

Dövme, günümüzde, özellikle hippi dönemlerinden sonra neredeyse herkeste görebileceğimiz bir aksesuar belki de. Hatta cesaret edebilsem ben bile yaptırmak isterim; belki bir tarih, belki bir yazı, belki bir figür. Ama figür demişken elbette, hayatımda önem taşıyan bir şey olsun isterim.

Bunun önemini büyük markalar kavramış olacaklar, öyle değişik pazarlama yöntemleri ve reklamlar kullanıyorlar ki, insanların hayatındaki figür, onların logosu oluyor. Çok çılgın değil mi? İşte bu fanlar, sanki birer ayaklı reklam logoları gibi etrafta dolanıp, dövmelerini gururla gösteriyorlar. Hem de bedavaya iyi mi? Valla reklamlara harcanan milyon dolarlara acımışsınızdır; bu şimdi en ucuz ama en fiyakalı reklam değil de nedir?

İşte o dövmelerden bazı örnekler:

1.       Google             

                                                                          
2. Apple


3. Harley Davidson


4. Romney Kampanyası


Evet, siyasi kampanya logosu bile insanların suratında bir dövme olarak ölümsüzleşebiliyor. Peki, bu derece marka fanatiği olmak bizi nereye götürüyor? Tüm o kapitalizmin kölesi muhabbetini bir kenara bırakalım ve oturup düşünelim. Bu, küçük bir olay gibi gözükebilir çoğu kişiye, ama biraz derine inildiğinde aslında büyük şirketlerin bu tarz olaylardan milyonlar kazandığını biliyor muydunuz? Nöropazarlama burada devreye giriyor; tüketicilerin alışveriş yaptıkları esnada en çok neye odaklandıkları, o markayı seçme nedenleri, bağımlılıkları araştırılıyor. Çoğu zaman tüketim kararları bilindik nedenlere değil de, marka bağımlılığı yaratan nedenlere dayandırılıyor. 


Araştırmalarda birden çok neden bizi satın almaya yönlendiriyor; ancak en çok etkili olanlar bana göre orijinal ve akılda kalıcı reklamlar. Bu nedenle özellikle gerilla pazarlama teknikleri tüketiciler üstünde inanılmaz etki bırakıyor. Bu tarz reklam logosu dövmeli insanların sokakta dolaştığını düşünün, neredeyse herkes dönüp bakar. Ve evet, belki o an sadece gülüp geçecek o insanlar ama o logolar bilinçaltlarına o anda işlenmiş olacak. Sonra neden birden hiç aklınızda yokken, altınızda BMW’niz, canınız buz gibi bir Pepsi çekerken, İkea’ya gittiğinizi sorgulamayın. Benden söylemesi J

27 Haziran 2013 Perşembe

Nostalji Sarmış Dört Bir Lobu

Nerede kalmıştık? Ben, şimdiki zamanın değişiklerine adapte olma evresi geçirirken, sizi de kendi dünyanızdaki zaman makinesine yerleştiriyorum. Konu aslında tam da bu, zaman: Siz hangi zamandasınız? Bahsedeceğim örnekler çok eskilere götürüyor bizi, ama bağlantıyı tabii ki kurabilirsiniz; çünkü tüm bu markalar günümüze kadar gelmeyi başardılar. Şimdi tabii ki yepyeni imajlarıyla, değişimi görelim: