![]() |
Suri Cruise- Küçük yaşta marka kurbanı :) |
9 Ağustos 2012 Perşembe
Markacı Cenin!
Markaların biz daha anne karnındayken etkilerinin başladığını biliyor muydunuz? Zaten anne karnındaki ceninin annesinin sesini bunun yanı sıra dışarıdan gelen seslere karşı tepki verdiği uzun süreden beri bilinmekte. Ve bir de bu seslerin içinde sürekli tekrarlanan ritimler ve sözler bulunduğunda, yeni doğan bebeklerde bu seslere karşı özel tepkilerinin bulunduğu da deneylerle kanıtlanmış durumda. Bu da demek oluyor ki, yaşadığımız teknolojik çağda, markalara ve onların duyumsal etkilerine daha anne karnındayken yeteri kadar maruz kalıyoruz.
Peki bunun sonucu nedir? Araştırmalar konuşsun, Kalifornia Berkeley Üniversitesi'nden psikolog Dr. Allen Kanner, Amerikan çocukları içinde yaptığı araştırmaya göre; çocuklar 36 aylık olduklarında ortalama 100 logoyu ayırt edebiliyor, daha 23 aylık bir bebek Coca Cola'nın sloganını eksiksiz söyleyebiliyor, ilkokula gelen bir çocuk ortalama 200 markayı ezbere biliyor ve bu sayı çocuklar 10 yaşına geldiğinde 300-400 ü buluyor. Şimdi söyleyin daha bebekken mama önlüğünün üstünde lisanslı karakterler olan ve susturulmak için önüne televizyon açılıp reklam izlettirilen bir çocuğun, anne ve babasından o reklamlarda gördüğü karakterleri içeren oyuncaklardan istemesi normal midir, değil midir? Bence bir düşünün...

Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder