29 Haziran 2012 Cuma

Luxury in China

Geçen yıl arkadaşımla çıktığımız Avrupa turunda, Milano durağına geldiğimizde, içimizde o kadar paramız olmasa da orjinal markalara yakın olmanın sevinci, heyecanı vardı. Milano'nun o meşhur meydanına doğru yol alırken herkesin şık giyinmiş olduğuna neredeyse emindik. Ancak bizi bekleyen portre hiç de öyle değildi. Meydana girdiğimizde maksimum 3 kişinin şık, kalanın bizim gibi turist olduğunu gördüğümüzde hüsrana uğradık. Ama işin daha da ilginç yanı, büyük çarşı çıkışında ellerinde o imrendiğimiz markaların poşetlerini taşıyan Çinli adamların, yanlarındaysa yüzlerinde kocaman gülümse olan eşlerini görmemizdi. İşte o anda, üçüncü sınıf dünya ekonomisi dersinde yaptığımız "Çin Ekonomisi" sunumu gözlerimizin önüne geldi. Dostlarıma da buradan selam olsun!




Gucci Shangai Bag

Last year we went on a Europe trip my friend, when we stopped by Milano, we had the excitement of being near by the luxury brands, even though we couldn't afford buying any item from them. When we were on our ways to Milano's "Il Duomo", we were pretty sure that everybody there were dressed chic. But we were wrong and got disappointed, there were maximum 3 people who dressed that well and the rest of them were tourists. But the most interesting thing was seeing a lot of Chinese men, who were carrying packages from these luxury brands, and their cheerful wives walking around in the passage. And that  was the moment we reminded our third year of college and the "Chinese Economy" presentation in the World Economies class.
Cheers to my pals!

Kısaca sonuç, yukarıdaki resimlerdeki gibi: Lüks tüketimde sınır tanımayan Çin, 2011'deki yükselişinden sonra, bu yıl batılı lüks markaların hedefi haline gelmiş durumda, nasıl gelmesin ki? 

Here's to sum up; like in the pictures above:  Higly rising after 2011 in consuming, China is the biggest market for the western luxury brands in 2012 too, how come it's not, right?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder