7 Haziran 2012 Perşembe

Place me IN!

Bu filmlerdeki ve video cliplerdeki göz yoran ürün yerleştirmelerden bir ben mi sıkıldım? Gözümüze gözümüze sokulan markalar yüzünden artık filmi izleyemez olduk. Eskiden böyle miydi? Zekiydi insanlar, adam gibi arka fona koyardı, biz de bilinç altımıza kaydederdik. Yani istemsizdi. Gereksiz mi buluyorum? Kesinlikle hayır! Ürün yerleştirme tabii ki olmalı, ama şık olmalı, yerinde olmalı; öyle olur olmadık yerde karşımıza çıkmamalı. Bırakayım örnekler konuşsun...

Lady Gaga- Diet Coke
J.Lo- Fiat 500
Is it me only got bored of all the product replacements in movies or video clips? Because of these brands that got sticked into our eyes, we cannot simply watch a movie. Was it the way before? People were intelligent, they put logos in the background, then we recorded them unconciously. That was involuntary. Do i find that irrelavant now? Absolutely no! Of course there should be a product replacement, but it should be elegant, proper; not be popped in irrelevant places. I'll let the examples talk...

Fifth Element
Britney Spears- Sony, Make up forever

Legally Blonde- Apple
Şimdi de en absürd örnekler:
Now the absurd ones:
Yalan Dünya Tv series
Britney Spears- Hold it against me clip
Two and a Half Men





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder