2 Haziran 2012 Cumartesi

You Like, I'll Buy It


Bugün diğer günlere nazaran daha farklı duygularla yazıyorum; çünkü üniversite hayatını bitirmiş; ancak kafası biraz daha olsun karışık biri var. Ama tabi ki yazmaya en hevesli halimle karşınızdayım ve ayın başı olmasından kaynaklanan bir teşvikle, sizlere C&A'nın "Fashion Like" taktiğini sunmaktan mutluluk duyarım.

Blogu okuyanlar zaten bilir, burada sürekli sosyal medyanın burnumuzun dibine ne kadar girdiğinden birçok kez bahsettim. Ancak genel olarak hayat ve özellikle de iş dünyası artık bu network üzerine dönmekte. İçlerinden yaratıcı fikirlerin çıkması da beni heyecanlandırıyor, bu nedenle bugün C&A örneği üstüne gittim. Öncelikle bir videoyu izleyelim... 

Today i'm writing in very different emotions; because i ended up with my college and got a little bit confuse afterwards. But as it's the beginning of the month, i'm very enthusiastic, so here i pronounce the greatest tactic of C&A's "Fashion Like".

The people who reads my blog, will notice that now and then i talk about the social media's effect on our lives. But especially in the business area; but i get very excited, when i see some great social media examples. Before starting on the C&A, let's check out the video...


Görüldüğü üzere askıların üzerine yerleştirilen sistemle, Facebook üstünden katalogdaki ürünlerin kaç kişi tarafından beğenildiği görülebilmekte ve gelen müşteri de ona göre karar verebilmekte. Şimdi bunu tamamen pazarlamadan, reklamdan v.s ayrı düşünmeye çalışalım (ki bu da eminim fikrin çıkış noktası olmuştur.), ne görüyorsunuz? Alışveriş yapan bir kadın... Kararsız, geçtiği elbise reyonunun önünden 1 dakika önce yeni geçmiş olan bir kadın... Mağazada ve genel olarak alışverişte harcadığı zamanı daha iyi değerlendirebilirdi değil mi? Beğendiği elbiseyi bile alması için bir arkadaşının onayı gereklidir zaten!

Her ne nedenle olursa olsun askıda gördüğü numaralar onun aklından dönen bin düşüncenin %75'ini götüreceğinden, kalan kısma kendisi karar verecek ve alışverişini mutlulukla bitirecektir. Akıllıca bir hareket değil mi? C&A bunu Brezilya'daki mağazalarında denemiş ve sadece bir günde koleksiyonun yarısından çoğunu satmış. Ee şimdi ne yapacakmışız? İşe; bir psikolog, bir dijital medya uzmanı bir de satış artışlarını izlerken size keyif kahvesi getirecek bir ofis boy alacakmışız!


As you see with the system on these hangers, customers can see the viewers numbers, who liked these items most. Now let's separate this idea from marketing, ads or stuff (which is the starting point), and just try to see this image. A woman who is shopping... A desperate one, passes the dresses department like 3 times, but couldn' decide and spent most of her time. Maybe she could use this time on something else. But even when she liked the dress, she would like her friend to confirm it!

Whatever it's the reason, these numbers are going to slip away the %75 of her thoughts and make her decide, leave the store happy. The idea is brilliant, isn't it? C&A used this in one of their store in Brazil and they sold nearly of their new collection in one day. So what are we going to do know? We're going to hire a psycholog, a digital marketing manager and an office boy to get us a coffee, while we enjoy our glory when the sales hits the sky!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder